Ártatlan

2010.02.25. 00:00

blameless angelKorral jár az ártatlanság elvesztése? Nem a gyakorlati részre gondolok, hanem arra, hogy az ember érésével együtt jár az, hogy "bűnös" életet él, és így a hibáit inkább már nem látja hibának? Muszáj mindenkinek úgy megbékélnie magával, hogy engedékeny legyen az elveivel?  Én vagyok a hibás, ha ezt nem látom megoldásnak? Naívság ártatlannak lenni, vagy akarni, hogy azok legyünk?

A bejegyzés trackback címe:

https://lelkirakat.blog.hu/api/trackback/id/tr841788324

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vagyok, aki vagyok... 2010.02.25. 08:40:40

biztosan a kornak is köze van hozzá.
másrészt az igazi nagy próféták érdekes módon sokkal megértőbbek a bűnösökkel, mint a gyarló emberek. és ez vajon miért?

vagyok, aki vagyok... 2010.02.25. 08:45:51

na beindítottál! :) mint főbűnöst, persze...

szóval jó az, ha vannak elvei az embernek és igyekszik tartani is magát ezekhez. de lehet az úgy, hogy az elvekhez való görcsös ragaszkodással tönkreteszed a saját és a környezeted életét is. és most tényleg bármilyen elvekre gondolok. jó esetben észreveszed ezt és tudatosan döntesz vagy így, vagy úgy, rosszabb esetben csak nézel, mint a moziban és nem érted, hogy mi történik... viszont erkölcsös, jó ember maradtál, aki ragaszkodik az elveihez.

Kristopher · http://lelkirakat.blog.hu 2010.02.25. 21:24:16

@Vagyok, aki vagyok...: Érdekes... ezzel én még nem jutottam dűlőre. Nálam inkább az a veszély áll fenn, hogy a sikertelenséget az erkölcsösségre fognám. Az elvek megfogadásakor döntünk tudatosan, nem? És ha valamilyen új információhoz jutunk, akkor megváltoztathatjuk az elveinket, tévedésre hivatkozva. Én úgy érzem akkor nem hű magához az ember, ha az elvet még vallja, de megszegi. Szerinted?

vagyok, aki vagyok... 2010.02.25. 21:51:10

@Kristopher: elérkeztünk a lényeghez. magadhoz kell-e hűnek lenned, vagy magasztos, de mások által megszabott elvekhez? nekem sincsenek ám kész válaszaim, csak gondolkodom. pedig az árt a szépségemnek :)
régebben hajlottam a magasztos eszmeiség felé és ahogy öregszem, úgy gondolom, hogy magamhoz kell inkább hűnek lennem. önazonosnak, hogy ilyen szépet írjak.

Kristopher · http://lelkirakat.blog.hu 2010.02.26. 08:14:59

@Vagyok, aki vagyok...: Eme "lényegre" én ki se tértem. Alapértelmezett, hogy a saját elveinkhez kell hűnek lenni. Nem kell nekünk orvosnak tanulni mondjuk azért, mert a faternak nem sikerült a doktorátus. Lehet magasztos az az elv, ha a sajátom. Akit olyannak gondolok, hogy velem elvazonos - újabb szép szó :) -, akkor viszont csalódok benne, ha ettől eltér. Hibázni pedig ott dől el, hogy ki hibázott, hogy én feltételeztem róla alaptalanul, hogy az értékrendünk azonos, vagy ő hitette azt el velem és magával is.
Szerintem sejthető, hogy ki az alanyom

Incifinci · http://incifinci14.blog.hu/ 2010.02.26. 09:49:24

@Kristopher: @Vagyok, aki vagyok...: huhh de magas röptű beszélgetés. De azért én is belekotnyeleskednék.

Érdekes ez az elvi kérdés. Az elveink valóban változhatnak és persze többnyire lazulnak a kor előre haladtával. Hogy mért is?! Több szemszög megvizsgálása, információ gyűjtés, és befogadás ezzel kapcsolatban, majd mérlegelés, azzal a véleménnyel, amivel leginkább azonosulni tudunk. De egy dolgot nem szabad soha elfelejteni. Ha lazulnak is az elveink, a régieket sem szabad a feledésben hagyni, hiszen azok is mi voltuk egykoron....

Kristopher · http://lelkirakat.blog.hu 2010.02.26. 10:00:55

@Incifinci: Akkor még egy olyat kérdezek, hogy azért lazulnak meg az elveink, mert nem tudjuk betartani őket, vagy azért, mert jobb belátásra tértünk? Értitek, most vagy az van, hogy "én pedig becsületes leszek", aztán mikor valakit jól átvágok, mert úgy hozta az érdekem, UTÁNA megváltoztatom az elveimet, hogy mégsem leszek oly becsületes... vagy közvetlen előtte. Az OK a fő kérdés, hogy mi változtat, a gyengeség, vagy az ítélőképesség?!

Incifinci · http://incifinci14.blog.hu/ 2010.02.26. 12:26:18

@Kristopher: sztem más szemszögek miatt amikere eddig nem is gondoltunk, majd ezeket mérlegelve rájövünk, hogy végül is így is lehet csinálni(és ez még belefér), a másik pedig az önnön érdek.....hogy már pedig innentől kezdve azt csinálom ami nekem a legjobb, nem pedig amit elvárnak tőlünk (lsd. Vagyok...), na és akkor leszünk valódiak. A gyarlósággal együtt vagyunk azok, akik. Letagadni semmiféle -képpen nem szabad, mert egy idő után mi is el fogjuk hinni a hazugságainkat.

Kristopher · http://lelkirakat.blog.hu 2010.02.26. 12:40:57

@Incifinci: Nem olyanok vagyunk, mint amilyennek gondoljuk magunkat? Ha én azt mondom, hogy márpedig nem vagyok... mittomén... olyan, aki könnyen feladja, csak akkor sikerülhet elérnem ezt, ha "elhiszem" ezt a hazugságot. Nem?

Verliebte (törölt) 2010.03.02. 17:36:49

Szióka :)

kaptál tőlem egy kreatív blogger díjat
süti beállítások módosítása