Fizu

Címkék: meló aktuális

2010.03.17. 09:08

pénzMerjek-e fizetés-emelést kérni? December elején volt egy éve, hogy itt dolgozom, de már akkor is annyi fizetést kaptam, mint pályakezdőként 2007 nyarán. És akkor kaptam még juttatásokat is, nomeg hivatalosan is annyit kerestem, itt pedig egyik sem áll fenn.

Persze akkor - lassan 3 éve - le is esett az állam, hogy ennyit fizetnek, és azóta volt és van is egy válságunk itt. A cégem smucig, HR-t azért nem tartanak, mert csak olyan embereket alkalmaznak, akik csinálnak is valamit... Ezt szó szerint idéztem a kisfőnöktől. Naja, az olyan gyönyörűséges "bájcsevegéseket", mint amit a főnökasszonnyal elkövettem, azokat legalább lenne ki megoldja. Egy jó tulajdonsága van csak a melónak, hogy rugalmas a munkaidő. Ennyi.

Milyen veszély áll fenn, ha kérek, és nem kapok? Merhetem azt hinni, hogy semmi? Ha úgy gondolják, pofátlanság kérnem, akkor ha adtak volna se fognak? De ahogy a céget ismerem, addig várnak a fizetésemeléssel, amíg muszáj. Azt is gondolhatják, ha nem kér, akkor nem is kell neki - hát nehogymár rám erőszakolják! :)
Neked mi a tapasztalatod, hány év munkaviszony után lehet felhozni a fizetésemelés kérdését, és milyen körülmények között?

A bejegyzés trackback címe:

https://lelkirakat.blog.hu/api/trackback/id/tr641846276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vagyok, aki vagyok... 2010.03.17. 09:18:29

az én tapasztalatom az, hogy kérni kell. legfeljebb nem adnak. viszont nem árt jól megválasztani a pillanatot. úgyhogy fel kell készülni előre, hogy mit akarsz mondani, milyen válaszra milyen reakciót gondolsz stb, hogy amikor ott a pillanat, akkor ne szalaszd el.
ja és az nem túl nyomos érv, hogy már régen volt emelés és a fenyegetőzés sem praktikus. viszont némi határozottság, amivel önnön, a cég számára értékes erényeidet ecseteled, az jó lehet.
keress valami HR-es, vagy pszichológus ismerőst, aki ki tud tanítani :)

Verliebte (törölt) 2010.03.17. 14:54:33

Ezen a területen még nincs tapasztalatom, de aki mer az nyer :d Igaza van Vagyoknak, a pillanat biztosan sokat számít, illetve a stílus :)

Kristopher · http://lelkirakat.blog.hu 2010.03.17. 18:15:15

Persze fenyegetőzni nekem se jutott eszembe. Azt max úgy képzeltem el, hogy kérek, ha nem kapok, akkor adom a felmondásom visszakézből :) De akkor már kéne lennie hova menni.
Az a baj, hogy igazából nem dolgozom kimagaslóan. Meg csinálom, amit kell, de nem túlórázom, csak nagyon néha. Nincs is okuk adni. Talán csak a forint értékromlása miatt :) Ha többet akarok keresni, többet kell dolgozni, ez a rendszer. De ha nem akarok itt maradni már sokáig, akkor meg megint hülyeség... Na, erről posztolok majd inkább :)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.03.17. 19:09:31

@Kristopher: HR-esként csak azt tudom mondani, hogy főnökfüggő, ki hogyan reagál. Ha jó emberismerő vagy, tutod, mivel lehet rá hatni.
Nálam az vált be (ami ugyan igaz is volt), hogy mondtam, felajánlottak egy másik állást x Ft-tal többért (itt Te döntöd el, mit mondasz, mennyit akarsz, én nem mondtam konkrét összeget, de rögtön tudták, mennyit érek - mondjuk annyit nem is adtak!), és mielőtt döntenék, szeretném felmérni a lehetőségeimet, és hogy mire várhatok itt, ezen a helyen. Ja, és hogy nem szeretnék elmenni, de hát meg kell gondolnom a helyzetet, mert hát válság, és azért mégiscsak több pénz... Főnök gondolkodási időt kért, és mondott egy árat, én meg elfogadtam és maradtam. :)))
Dönts a szíved szerint...

barracud4 · http://halnap.blog.hu/ 2010.03.17. 22:30:17

Évente egyszer feltétlenül érdemes megbszélni a főnököddel,hogy mennyire vagy elégedett a fizetéseddel és , hogy érzed, hogy mennyit fejlődtél az előző évhez képest. Magától a főnökök nem igazán szoktak fizetésemelést ajánlani, csak ha nagyon félnek,hogy el ne veszitsenek egy alkalmazottat.
süti beállítások módosítása