Főnökasszony

Címkék: meló rólam

2010.01.09. 00:48

Na, egy ideig elég Lindáról, most úgyis jövőhétig kommunikációs-szünetet tartunk. Inkább mesélek arról a nőről, akivel már egy éve a legtöbbet vagyok - jaja, a főnökasszony.

Az én szakmámban nincs sok nő. Ilyen ez az atomreaktor-fejlesztés... Pasiknak jön be többnyire. Így ha egy nő kerül ebbe a körbe, kiváltképp küzdenie kell. Az én főnököm annyira nem is nagy főnök. Csak néhányan tartozunk alá, nem is az egész részleg az övé. Van a részlegnek is vezetője... na egy másik sztori.

Úgy képzeljétek el ezt a nőt, hogy az a tipikus stréber matekos. Akinek nem volt barátnője a gimiben. Természetesen szemüveg, kontyba fogott, alkalmanként zsíros haj, hófehér, monitor-süttette arcből, ami néhol így, talán a 30-as évei közepe tájékán is pattanásos néhol. Amúgy nem is lenne rossz alakja, nem az a bálna, vagy debella. De a megjelenése csak hagyján lenne, de a bizonyítási vágy úgy munkálkodik benne, meg az elfojtott önbecsülés-hiány... Néha rájön a baszogathatnék (olyan havi ciklusban), és akkor kiállhatatlan. A kollégákkal a kávézóban ilyenkor mély sóhajokkal konstatáljuk az eseményeket. Fennhangon kritizálja a többieket szipirtyó módjára, mindenki előtt. Olyankor persze csak hallgatás van.

programmers poetry

No ám én is sorra kerültem. Jó, hát nem vagyok oda a munkámért, kicsit netezgettem fejlesztés helyett... Épp egy olyan időszaka volt, így odahívott kritizálni a munkámat, hogy az miért rossz?

 - Nem rossz az, nézd, így működik...
 - De miért nem emígy, miért nincs kész?
 - De kész van, így beszéltük meg, hogy működjön

Már papírt, ceruzát fogtam, hogy elmagyarázzam neki... De ilyen szinten ment tovább a párbeszéd, és persze oda lyukadt ki, hogy miért netezek, amikor a munka nem jó. Nem hagytam magam, bebizonyítottam neki, hogy semmi baj a munkámmal - nem fog elszállni az erőmű -, és el is ismertettem vele. Persze erre csak azt mondta, hogy még át kell néznie - és kivonult teázni. No nagyszerű főnököm is egy röhej volt erre, mert mindez ugye ott zajlott előttük. Kérdem én tőle, hogy így kell eljárni ilyenkor? Harmadjára reagált arra, hogy hozzászóltam, de akkor is úgy csinált, mintha nem hallotta volna, és valami halandzsa problémáról magyarázott, hogy így meg úgy kéne megoldani. Drasztikus konfliktus-kerülő. Csodás vezetőség...

Aztán volt még egy köröm a főnökasszonnyal pár nappal később, merthogy azt hallottam vissza, hogy szerinte én aláteszek neki. Mindezt arra alapozta, hogy máshoz fordultam egy kérdéssel kapcsolatban - hát ezek után jóhogy. Felment bennem a Pumba, fogtam magam és félrehívtam! Merthogy normális helyeken így szokás. Persze mondta, hogy ő is épp beszélni akart velem - bla-bla. Magamon meglepődve olyan szépen előadtam neki, hogy ne a hátam mögött magyarázzon, hanem nekem, meg ha azt akarja, hogy főnökként kezeljük, akkor viselkedjen is úgy, a hisztériát hagyja otthon, stb. Elején még próbálkozott fogást találni rajtam, de a végére már szólni sem bírt - sőt... inkább könnybe lábadt a szeme. Azért akkor már egy kicsit megsajnáltam, de azért annyira nem :) Azért nem vagyok egyáltalán pöttöm ember, és ha bennem az indulat, akkor én se állnék magammal szemben - pláne ha még értelmesen is beszélek :) Kiderült, hogy a részlegfőnök adta alá a lovat, hogy nem vagyok eléggé kihasználva. Az volt képes stírölni a kijelzőmet, és tovább adni a felelősséget, hogy ne ő szóljon nekem. Besz@rás... Micsoda banda?!

Szóval ezen csodás munkahelyen tengetem mindennapjaim - és olvaslak titeket kedves bloggerek, mert nehogy már túl ki legyen használva a teljesítményem! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://lelkirakat.blog.hu/api/trackback/id/tr491658163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

barracud4 · http://halnap.blog.hu/ 2010.01.09. 14:03:57

Régi szép időkben amikor én meg "olajfinomítót -kezeltem" egy külön vezérlőteremben ültem és annyit net-eztem, fórumoztam, cseteltem amennyit csak akartam. Folyamatosan azért javitottam a munkavégzés hatékonyságát, hogy többet lóghassak URL. Egy év alatt 5 ember munkáját megoldottam egyedül napi 1 órában :D :D :D
Most meg a többi olajfinomitonak mondom el, hogy hogyan tudják ezt elérni. Ők most már ráérnek, én meg nem! :D :D :D

Keysha · http://ez-van.blog.hu 2010.01.13. 16:58:25

Hasonló cipőben járunk. Csak én vagyok annyira nyuszi, hogy nem állítom le a velem gonoszkodókat... : /

Kristopher · http://lelkirakat.blog.hu 2010.01.13. 17:19:35

@Keysha: Gyakorolni kell, menni fog az! Ha már nem menekülsz a konfliktus elől, már nyert ügyed van! ;)

Enchantée · http://greenshark.blog.hu/ 2010.01.22. 13:40:14

Én nem sokáig szoktam húzni olyan helyen, ahol így bánnak velem, váltok. Fontos, hogy érezzem, megbecsülik a munkámat. Jó, manapság nem ugrál az ember annyira...
A munkahely meg különben is arra való, hogy blogot írjon és olvasson az ember, jól mondod!!!! :DDD
süti beállítások módosítása